Megosztás
 

 Erő-érzékenység és erők

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Hael sa-Khal
Hael sa-Khal
Sith

a legfontosabb részletek
➣ : Erő-érzékenység és erők Tumblr_nx3pad4FW41uxty5go3_500
Hozzászólások : 51
TémanyitásTárgy: Erő-érzékenység és erők   Erő-érzékenység és erők EmptyVas. Jún. 05, 2016 10:12 pm

Erő-érzékenység


Az Erő-érzékeny személyek képesek érezni, kapcsolatban lenni az Erővel, mely minden élőlényt körülvesz a galaxisokban. Annak ellenére, hogy az Erő a természet szerves része, néhányaknak erősebb a kapcsolata vele, ők hajlamosabbak az érzékelésére. Őket általában külön képzik, hogy növeljék a kapcsolat erősségét és képesek legyenek manipulálni azt.

Maga az erő-érzékenység sok módon manifesztálható, különböző erősségben. Néhány személy, példának okáért csak homályosan képes érzékelni különböző érzelmeket, míg mások megfelelő képzés után képesek ezeket a különös erőkké (lsd. Erők) alakítani.

Az erő-érzékenyek általában hamar elérik a saját határaikat, ha nem kapnak külön képzést, sok képességhez ugyanis hatalmas mentális kontroll szükséges. Épp ez az oka, hogy különböző rendek és szervezetek jöttek létre az évek során, akik más és más árnyalatokban használják az Erőt, pont mint a Jedi rend és a Sithek.

Az Erőnek lényegében két polaritása van. A pozitív, amit a "Világos oldalnak" hívnak és a negatív, amit a "Sötét oldalnak". A kettő más, mégis szoros kapcsolatban állnak. A világos oldal ereje fokozatosan, tovább fenntartható, és sokszor jótékony hatással van a használójára. A sötét oldal viszont rövid távon sokkal erősebb, pusztítóbb. Ezért is csábítóbb az Erőhasználóknak és ezért állandó a dominanciáért folytatott küzdelem a két oldal között, szerte az egész univerzumban.


Standard képességek


Hatodik Érzék: képes megérezni a veszélyt, általános hangulatot és egy másik Jedi vagy Erő-használó jelenlétét.

Erő lökés: képesség, amivel tárgyakat, személyeket lehet lökni, közelebb húzni, hogy a használója hozzáérne. Ez csak arra használható, hogy a használója húzzon vagy lökjön, tényleges, irányított mozgásra nem. Egyfajta energialöketet küld, amivel lehetséges a mozgatás.

Telekinézis I: kis tárgyak irányított mozgatása anélkül, hogy hozzájuk érnél. Ennek erősebb verziója a Telekinézis II.

Hibernációs álom: lassítja a használó anyagcseréjét és légzését, ezzel minimálisra csökkentve az éhséget, szomjúságot és egyéb szükségleteket. Így gyorsítva a gyógyulást, felépülést és a saját testük fölötti irányítást. Akár három hónapon át is fenntartható ez az állapot. A technika gyakorlása esszenciális.


Világos képességek


Gyógyítás: elősegíti a test természetes gyógyulását. Néhányan nemcsak másokat, de saját magukat is képesek gyógyítani. A magasabb szintű, gyakorlott gyógyítók szinte már olyan gyors gyógyulást képesek elérni, ami már regenerálással is felér. Utóbbi meditációt igényel.

Pajzs: láthatatlan vagy alig látható pajzsot hoz létre a használója és mellette lévők körül, ami véd a közelharci támadások ellen. Magasabb szinten a használó képes több, kisebb pajzsot létrehozni egyszerre.

Kábítás: átmenetileg elkábítja a célpontot.

Empátia: képes olvasni és érezni mások érzelmeit, hangulatát. Ellenben a Hatodik Érzékkel, ez nem tudat alatt működik, hanem tudatosan, így kiszámíthatóbb is.

Ellenállás: pajzsot hoz létre önmaga körül, ami tompítja, gyengíti a hatását bármilyen Sötét oldali erő támadásnak.

Telekinézis II: nagyobb, nehezebb tárgyak mozgatása, kezelése anélkül, hogy hozzáérne.

Harci szellem: növeli a közeli csapattársak kitartását, a morált, míg az ellenséges csapatokét gyengíti.

Égetés: könnyű mozdulattal robbanthat fel dolgokat. A világos oldal tagjai egyáltalán nem vagy csak nagyon vonakodva teszik élőlénnyel, de az élettelen tárgyakkal pusztító hatást érhetnek el.

Összezavarás: erőteljes szédülést és rosszullétet képes okozni az ellenfélnek azzal, hogy a belső egyensúlyukat ellenük fordítja. Ezzel harcképtelenné lehet tenni az ellenfelet anélkül, hogy maradandó kárt okozna.

Elme trükk: lehetővé teszi, hogy használója elvegye a gyenge akaratú célpont szabad gondolkodását és a saját véleményét táplálja be. Minél egyszerűbb a szöveg, annál biztosabb a siker. A világos oldal tagjai erősen kötött szabályok szerint használják, felelősséggel, visszaélés nélkül.

Vízió: apró képeket láthat a jövőből, de ezek általában homályosak. Főleg alvás közben tapasztalhatóak, de néhány magasan képzett használó képes akarattal előhívni egyes víziókat. Lehetséges egy bizonyos történéssel kapcsolatban előre nézni, de semmiképp nem lehet irányítani. Soha nem tudhatod, mit fogsz pontosan látni vagy azt fogod-e, amit akarsz.

Energiaelnyelés: úgy is ismert, mint energia felvétel/leadás. A használó összegyűjti, majd szétszórja a felhalmozott energiát, ami kárt okoz mindenen és mindenkin, aki az útjába kerül. Ezen felül képes az ellenfél által küldött ártalmas hő vagy elektromos energiát elnyelni vagy teljesen ártalmatlanná tenni.

Visszhang: információ, vagy érzés felvétele egy-egy fizikai tárgytól, hozzáférést ad az ehhez kapcsolódó emlékekhez, érzésekhez, hangokhoz stb. A használója úgy tapasztalja ezeket meg, mintha valamiféle visszhang lenne, mintha akiktől származik, még ott lennének. Mindez komoly meditációt és odafigyelést követel. A látomások általában annál erősebbek, minél többet, gyakrabban volt kézbe véve az adott tárgy, illetve ha érzelmileg az érzés vagy emlék erőteljesebb.

Hangutánzás: ezelőtt hallott hangok utánzása, beleértve állatokét vagy mechanikus zajokat is.

Erőköpeny: álcázásként is ismert, lehetővé teszi a használójának, hogy a hangok és a fény kikerülje, így úgymond láthatatlanná válhat az átlagos szemek elől. Más Erő-érzékenyekkel szemben nem működik.

Vakítás: használójának lehetővé teszi, hogy akkora fényenergiát hozzon létre a kezeiben, ami harcképtelenné teszi az ellenfelet, átmeneti vakságot okozva.

Erő-álcázás: lehetővé teszi, hogy a használója valaki más Erő-érzékenységét elrejtse. A magasan képzettek a sajátjukat is képesek elrejteni, akár más erőérzékenyekkel szemben.


Sötét képességek


Korrupció: elveszi a célpont önuralmát és morálját, majd lassan a saját oldalára állítja. Az erősebbek képesek ennek ellenállni.

Felemésztés: használójának lehetővé teszi, hogy a másik félelméből, gyűlöletéből, negatív érzéseiből erőt merítsen. Szinte azonnal érződik a hatása, növekszik az erőnlét, gyorsabb reflexek és nagyobb erővel képes használni a Sötét oldal nyújtotta lehetőségeket.

Sötét látomás: képes különféle sötét látomásokat idézni az ellenféllel szemben. A gyakorlott használók még arra is képesek, hogy tényleges kínzás vízióját keltsék.

Erő-fojtás: korlátozza a légzést és olyan érzést kell a kiszemelt célponton, mintha fojtogatnák.

Halálos látás: fájdalom és sérülés érzés okozása a kiválasztott célponton egy egyszerű nézéssel. Bárki, aki elég gyakorlott, képes tényleges sérülést okozni gőzzel és égéssel.

Erő-villám: a Sötét oldal erejéből merítve lehetővé teszi tényleges elektromos villám létrehozását, egyenesen a célpont felé küldve. Új használóknak, vagy azoknak, akik elveszítik az irányítást kiszámíthatatlanul veszélyes lehet.

Árnyék: képes egyfajta árnyékot létrehozni, ami kilép az ő testéből. Amit ez lát, ő is látja, így lehetővé teszi a felderítést, kémkedést.

Mechu-deru: ösztönösen ráérez a mechanikus tárgyak, gépek irányítására, működésére, beleértve a droidokat is. Ennek köszönhetően képes befolyásolni az élettelen tárgyakat, robotokat, vagy akár távolról megpiszkálni egy mechanikus rendszert.

Tombolás: használója saját dühét, félelmét, fájdalmát alakítja át puszta erővé, ezzel fokozva a saját képességeit. Nagyon hatásos, viszont kimerítő használójának, képtelenség túl sokáig fenntartani pihenés nélkül.

Megszállás: a Sötét oldal egyenlő az "erőteljes javaslattal". Elnyomja az ellenfél saját akaratát, így a használó teljesen az irányítása alá képes vonni akár a testet is. Használat közben a célpont fizikailag és mentálisan is gyengül, így hamar teljesen haszontalanná válik.

Tudásáramoltatás: anélkül képes az áldozat tudását átvenni, hogy pszichológiai kárt okozna. A folyamat fájdalmas az áldozatnak és képtelenség végrehajtani egy bizonyos mentális és érzelmi kontroll nélkül. A tudatos, gyakorlott használók képesek szinte szabadon mozogni az áldozat fejében.

Pirokinézis: tűz létrehozása vagy manipulálása. Magasan képzettek képesek akár a levegőből is tüzet létrehozni, míg másoknak szüksége van hozzá valamiféle fény alapú forrásra. Nagy koncentrációt igényel, különben irányíthatatlanná válik a tűz, amit létrehozott.



Figyelem! Bármilyen erős és/vagy manipulatív képesség van a birtokodban, használata előtt egyeztess a partnereddel! A képességek a játéktéren sem tesznek sebezhetetlenné, mindig ügyelj arra, hogy ésszerű maradj, nem pedig érinthetetlen.
Vissza az elejére Go down
 
Erő-érzékenység és erők
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Star Wars AU :: Kezdetek :: Információk :: Bővítmények-
Ugrás: